رنگ در مبلمان و تآثیر آن

دوشنبه 4 ارديبهشت 1396
14:41
آرمان

اکثر مردم در خرید مبلمان تنها به سبک مبل ویا برند آن توجه می کنند و هنگام خرید مبل از رنگهای متدوال استفاده می کنند.باید توجه داشته باشید که تصمیم گیری و انتخاب شما در مورد ظاهر خانه تان تاثیر قطعی بر احساس و ادراک شما خواهد گذاشت.رنگ مبلمان در تشویش و نگرانی شما کاملا موثر است.شاید استفاده از مبلمان برند این حس را در دیگران القا می کند که شما فردی سرد هستید یا خودتان را می گیرید.

اکثر مردم در خرید مبلمان تنها به سبک مبل ویا برند آن توجه می کنند و هنگام خرید مبل از رنگهای متدوال استفاده می کنند.باید توجه داشته باشید که تصمیم گیری و انتخاب شما در مورد ظاهر خانه تان تاثیر قطعی بر احساس و ادراک شما خواهد گذاشت.رنگ مبلمان در تشویش و نگرانی شما کاملا موثر است.شاید استفاده از مبلمان برند این حس را در دیگران القا می کند که شما فردی سرد هستید یا خودتان را می گیرید.

اما با انتخاب درست رنگ مبل این حس منفی راجع به شما و دکوراسیون منزلتان از بین می رود.حتما شما دوست دارید که خانه تان احساس درستی را به شما و دیگران منتقل کند.انتخاب رنگ مبلمان تاثیر زیادی بر روی روحیه شما وسایرین دارد.زیرا عنصر اصلی که با آن جهان پیرامون را می شناسیم,رنگ است.اما این واقعیت که رنگ ها در محیط تاثیر قطعی بر مزاج واحساس ما می گذارد,برای عده ای عجیب است.

زمان تصمیم گیری برای خرید و رویه کوبی مبل,جدای از اینکه آن یک مبل کلاسیک است یا مبل راحتی,مطمئن شوید که از رنگ پارچه مبلی ها به نحوه ی استفاده کنید که هم نوا با همان کیفیتی باشد که قصد دارید در فضا ایجاد کنید.

نظریه های روانشناسی درباره رنگ ها از قرن نوزدهم میلادی آغاز شد.در زیر به تاثیر رنگ مبلمان وحسی که هر رنگ مبل به افراد منتقل می کند اشاره می کنیم.

1-مبل قرمز:رنگ قرمز سمبل قدرت واشتیاق.می توانید برای ایجاد صمیمیت و گرمابخشی در فضا از مبلمان قرمز استفاده کنید.

2-مبل نارنجی:استفاده از مبل نارنجی باعث افزایش انرژِی و نوآوری در دکوراسیون می شود.این رنگ به دلیل انرژی زیادی که دارد معمولا به طور جزیی در سطوح محدود به کار می رود.بنابراین اگر می خواهید در مبلمان خود از این رنگ استفاده کنید بهتر است از یک مبل تک نفره نارنجی یا از کوسن های نارنجی برای مبلمان خود استفاده کنید.

3-مبل زرد:استفاده از کاناپه زرد رنگ در گوشه ای از اتاق نشیمن تداعی گر شادی,خلاقیت و نوآوری است.برای ایجاد محیطی دوستانه بهتر است مبل زرد در کنار رنگ های خنثی به کار برود ودر اتاق نور طبیعی زیادی وجود داشته باشد.

4-مبل آبی:استفاده از رنگ آبی در مبلمان و دکوراسیون حس جاودانگی,آرامش وتازگی دارد.بهتر است در فضاهای پر کاربرد از این رنگ در دکوراسیون استفاده کنید.

5-مبل بنفش:بنفش رنگ تجمل و شکوه است.به دلیل خاصیت اغواگرانه رنگ بنفش و هم خانواده هایش از این رنگ مبل در پذیرایی ویا فضای اصلی منزل استفاده کنید.

6-مبل خاکستری:رنگ آرامش,تمدد اعصاب ومتانت ووقار.مبلمان خاکستری رنگ مناسب برای فضاهای اداری و دفاتر کار است.

7-مبل قهوه ای:رنگ قهوه ای مانند رنگ سبز ریشه در طبیعت دارد به همین علت آرامش بخش است.در فضاهایی که برای گفتگو و کنفرانس استفاده می شود استفاده از مبلمان قهوه ای بسیار کاربردی می باشد.

8-مبل مشکی:مشکی رنگ تاکید و قدرت است.استفاده از رنگ مشکی در مبلمان را به کوسن ها ویا یک مبل تک نفره در کنار رنگی دیگر محدود کنید.استفاده از مبل تمام مشکی خیلی جالب به نظر نمی آید.

9-مبل سفید:رنگ سفید موثر در انتقال حس پاکیزگی و خلوص.از مبلمان سفید در فضای رنگی استفاده کنید.از این رنگ برای عطف واتصال به رنگ های دیگر استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از رنگ سفید در فضا تاثیر خود را از دست می دهد.

اما به طور کلی در انتخاب رنگ برای دکوراسیون در نظر گرفتن سه رنگ بهتر از استفاده از یک رنگ است.یک رنگ خنثی برای سطوح بزرگ مانند دیوارها وکف.یک رنگ ملایم و آرام تر برای مبلمان و وسایل حجیم.و رنگ سومی که پر جلوه و مورد علاقه تان است برای اکسسوری و وسایل تزیینی به کار می رود.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیرات مبلمان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]